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Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 09:55

Das gabs schonmal?



Allerdings sind auch Regeln dabei die vermeintliche Entschärfungen (z.B. von Wundgruppen oder FNP) wieder erstarken lassen:
"Torrent of Fire/Blows: if torrent of fire is used, the targeted unit is a single armour group, the owning player can choose one model, the whole unit has the same combination of armour saves "
"Shielded: as long as one model with this rule remains in target unit, wounds cannot be directed wounds "

"test on ld is made with single D6 on halved value, vehicles pass these tests automatically " <---Iiih, noch kniffliger.

"engaged model is also called engaged, so if you have a long queue of models that are all in base to base contact and the first is in contact with enemy, alls are engaged " -- wofür das wohl gut ist außer zum bummsen...

"Forced surge: Units can surge through terrain if they are allowed to go flat out outside terrain this turn. Tanks cannot force surge (except during a ram). " <-- Was ist hier gemeint?

"only negative modifiers: -2 glancing, -1 any hit except AP1 and AP – against tanks, -2 AP – against tanks (AP 1 flat +1 gone), -3 hit by blast marker but hole not over vehicle and vehicle is not open-topped (no more halved S for blast markers)" <---- Puh, hoffentlich gleicht sich das mit dem besseren Treffen aus...

"If check is nearly failed, unit is rolled over " <--- Was meint "nearly failed"?

"Squad Leader:
You must nominate one model of every unit to be the squad leader, if the unit entry doesn’t make clear which model it is in the first place. " Truppen ohne Exarch haben also irgendeinen Hansel als Truppführer?

"Mission rules:
3 old types of placement, only one type of mission " <--- *gähn*

"if in 6” of enemy: 3D6” scatter, use arrow on hit symbol, if in 12”: 2D6” hit is hit, in 18”: 1D6”, outside 18”: no scatter
may only advance on turn of arrival, even with fleet or flat out, count always as (advance) moving, charge allowed " <--- Interessant, charge allowed (wenn auch unter schwersten Bedingungen)

"units can use special deployment options of the vehicle but not vice versa, " <--- Wat is`?

"You start in the preparation phase of the second going player in the second game turn." <---Das kommt mir aber bekannt vor:)

"Embarked units only count if transport is open-topped. " Uhh, heftig.

"can choose one weapon, that an infantry model from FOC Troop can be equipped with"
<--- Ist hier die Standardbewaffnung gemeint, oder kann das auch der Raketenwerfer des Standardtrupps sein?

"2 one unit for every full 1500 points can get one of the following USR: Tank Hunter, Shielded, Fearless (1), Preferred Enemy, Relentless" <--- Oh, oh. Da hängt vieles dann doch wieder am ersten Wurf wenn das bieten bei manchen Match ups bei 1-2 aufhört...

Klingt alles sehr spannend.
Jedoch zeichnet sich jetzt schon (insofern die Gerüchte stimmen) ab das einige gute Ansätze durch Gegenregeln oder Grauzonen gut neutralisiert werden können.
Wird ne schnelle Edi, und mein Doppelrat könnte nen zweiten Frühling erleben :o.k.:

Wann gehts los? :slap: :slap: :slap:

Fr 24. Jun 2011, 09:55

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 10:02

Overwatch gab es bereits in der 2nd Edition. Du n00b! :Bäh:

Zu den Fahrzeugsonderregeln, die dürfen von transportierter Infanterie verwendet werden (z. B. Scout von der Vendetta). Aber transportierte Infanterie gibt ihre Regeln (z.B. Infiltration von den Chaos Choosen geht nicht mehr mit Rhino) nicht an das Fahrzeug weiter.


Grüße,

Andy

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 10:25

Finde ich auch... Mal abwarten, wie das entgültige Regelwerk aussehen wird, aber es könnte alles deutlich besser werden als im Moment.

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 11:21

Ja, hört sich ganz gut an. Da haben sie einiges wohl vom kleinen, großen Bruder in Sachen Spieldesign abgeguckt, hm? ;)

Alles steht und fällt aber mit den Codizes. Was bringt einem das beste Grundregelwerk, wenn Wolfsfänge mit Raks besser und billiger sind als Havocs mit Raks. Ohne einen kompletten Reset der Codizes und zeitgleich entwickelte Armeebücher gebe ich dem System insgesamt also trotz der sich total gut anhörenden Grundregeln kaum eine Chance.

Ich bin erst zufrieden, wenn ich meine komplett bemalte 5000 Punkte CSM-Armee mit all den Auswahlen uneingeschränkt spielen kann, ohne mir ins Knie zu schießen, nur weil ich eine Chaosbrut aufstelle.

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 11:46

Da hoffe ich ja, dass die Errata zu den Codices, die sie angeblich zur 6ten Edition dann bringen wollen, etwas am Balancing schrauben werden. Aber ich glaube kaum, dass sich da auch an den Punktkosten was tun wird...

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 12:00

abwarten und tee trinken, nicht so rumeskalieren ;)

Teilweise find ich es hört sich spannend an, andere Dinge sind mMn. recht unbalanciert.
Relentless in Autos: Cool, Wolfsfänge mit Multimeltern dürfen jetzt fahren und mit 2 Multimeltern auf 2 Ziele schießen. Besonders gut wenn diese Autos sich nicht bewegt haben und auf die 2+ getroffen werden...
Maschinenkanonenteams der Imps in Chimären geben der Chimäre noch mehr updates.
Aber dafür können Chaos Havocs auch ma wieder in Autos rumfahren :roll:

Was ich nicht verstehe ist, was passiert wenn man aus Autos aussteigt, darf man dann gar nich mehr angreifen?
Und das Chargen im allgemeinen: wie gehtn das jetzt? ich steig da grad nich durch lol

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 14:31

Dirk hat geschrieben:Da hoffe ich ja, dass die Errata zu den Codices, die sie angeblich zur 6ten Edition dann bringen wollen, etwas am Balancing schrauben werden. Aber ich glaube kaum, dass sich da auch an den Punktkosten was tun wird...


Wenn sie es genauso wie bei WHF machen, dann sind die Erratas nichts weiter als kleine Anpassungen, um die Einheiten mit den neuen Regeln kompatibel zu machen. Bei WHF haben sie nicht einen einzigen Punktwert geändert. Beim BT-FAQ haben sie zwar den Sturmschilden und Typhoons die gleichen Regeln gegeben wie in anderen Codizes aber wieder mal nicht die Punktkosten angeglichen. Deswegen sind diese Art von FAQs eigentlich auch total Banane.

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 14:39

Ich denke auch das sich die FAQs eher auf so Dinge wie "dieser Psioniker hat Level 2. Seuchies haben FNP 1 etc..." beschränken werden.

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 14:46

Davon ist auszugehen. Spannend wirds, wenn die ganzen Idiotenpsioniker wie Runenpriester, SM Scriptoren oder ähnliches 2x zaubern dürfen. Weil dann braucht man Armeen mit größeren (lese: teurere) Zauberern gar nicht spielen (CSM-Hexer z.B.)

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 15:20

Morten hat geschrieben:Spannend wirds, wenn die ganzen Idiotenpsioniker wie Runenpriester, SM Scriptoren oder ähnliches 2x zaubern dürfen. Weil dann braucht man Armeen mit größeren (lese: teurere) Zauberern gar nicht spielen (CSM-Hexer z.B.)


Was für mich aber Voraussetzung wäre, dass mir die neue Edition richtig gefällt. Ich habe hier so einen schick bemalten CSM-Termihexer stehen und habe den noch nie gespielt... *schluchz*

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 16:23

hihihi. Weiß ich doch.

Bin mal gespannt wie das umgesetzt wird, weil momentan is der arme CSM Hexer ja albern im Vergleich zu seinen Kollegen. Und das liegt nicht nur an der Menge der zur Verfügung stehenden Psikräfte sondern auch an den Punkten. Klar hat der Chaot +1LP und +1A im Vergleich, aber wer will schon mit dem in Nahkämpfe, jetz wo es solche Freaks wie die GKs gibt :twisted:

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 16:39

my source stubbornly refuses to give me all interim codex erratas he was given. he fears that this can be used to trace him. But I convinced him that probably everyone involved has at least the space marine errata.
Here we go:

Codex Space Marines
p.51
And they Shall know Fear: Sworn Brothers, pass rally morale check automatically, if caught in sweeping advance, fights on and gets No Retreat hits
p.53
Chapter Banner: counts as as banner for assuming leadership, units in 12” re-roll morale checks for heavy casualties, lost close combat, tank shock and pinning , rest unchanged
p.55
Nartheticum: Feel no Pain (1)
Company Banner: counts as as banner for assuming leadership, units in 12” re-roll morale checks for heavy casualties, lost close combat, tank shock and pinning , rest unchanged
p. 56
Librarians have power level 1, Epistolaries 2
p. 57
Smite: shooting power
The Avengers: shooting power
Quickening: modifying power, must target himself, used in preparation phase
Null Zone: shock wave
Might of Titans: modifying power, used at start of assault phase
Gate of infinity: modifying power, used in movement phase
Vortex of Doom: Rift power
p.58
Honour of the Chapter: Fearless (2) and Stubborn
p. 62
Heroic Intervention: can surge on turn of arrival, but not shoot
p. 65
Move Through Cover: Move Through Cover (2)
p. 66
Move Through Cover: Move Through Cover (1)
Sniper Rifle: Sniper (1)
p. 69
Drop Pod Assault: Remaining drop pods are divided between rear guard, flank guard, cannot harry. Disembarking unit cannot assault even if unit has fleet.
p. 73
Thunderfire Gun: 1 crew marker, make additional S8, power weapon attack at I 1
Tremor: unit already in cover cannot force a surge
p. 75:
Cerberus Launcher: additionally units disembarking from moving vehicle have Fleet
p. 81
Power of the machine spirit: can fire one more weapon, advanced rules: can still cause directed wounds if diverting fire
Assault vehicle: units disembarking from moving vehicle have Fleet
p. 84
God of War: Fearless (2) for every unit with combat tactics
p. 85
Surprise Attack: no effect without advanced rules in play
Rites of Battle: re-roll any failed morale check for pinning, heavy casualties, tank shock or lost close combat
Talassarian Tempest Blade: Instant Death (1)
Mantle of Suzerain: Fell no Pain (1)
p. 86
Hood of Hellfire: power level 3
p. 87
Feel no Pain: Feel no Pain (1)
p. 88
Eye of Vengeance: controlling player can choose, to which armour group Telion’s wounds go
Stalker Pattern Boltgun: Rending (1)
p. 92
Chapter Tactics: Fleet (1), when disembarked from moving vehicle unit can advance, but not charge (except from Land raider and Land Speeder Storm)
The Raven’s Talons: Rending(1)
p. 94
Moondrakkan: can charged even if moves flat out
Moonfang: ID (1)
p. 95
Fearless: Fearless (2) and Stubborn
p.97
Assault Cannon: Rending (1)
p. 98
Master-crafted Weapons: has master-crafted rule
p. 100
Camo Cloaks: Stealth (1)
p.103
Dozer Blades: can re-roll dangerous terrain tests
p.129-143
Chapter Champion, Company Champion and Sergeants are squad leaders, Servitor units and attack bike squadrons can nominate one model as squad leader

I have another Q&A session this afternoon. I can probably relay questions. At least I can try. So shoot away.

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 18:08

Jo, so sahen die sogenannten "Erratas" bei WHF auch aus. Eben nur, um die Kompatibilität zu gewährleisten. Mehr nicht.

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 18:11

will GW da wieder in Richtung 2te Edi.? :-?
naja, mal abwarten :o.k.:

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 18:14

tehtorsten hat geschrieben:will GW da wieder in Richtung 2te Edi.? :-?

Das wäre echt cool!

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 18:20

MisterA hat geschrieben:
tehtorsten hat geschrieben:will GW da wieder in Richtung 2te Edi.? :-?

Das wäre echt cool!



Hätte auch kein Problem damit, aber schon krass was da alles "geleaked" wurde.

Re: Sechste Edition

Fr 24. Jun 2011, 18:49

2. Edi ist das beste Tabletop was ich kenne. Die Regeln waren schön realistisch, soweit man von Realismus in einem SciFi Spiel reden kann. Da alles Overpowered war konnte sich auch niemand über fehlende Balance beschweren. Einziges Manko, Spiele haben ziemlich lange gedauert.

Re: Sechste Edition

Sa 25. Jun 2011, 09:10

Der User Ghost 21 streut auf Warseer weitere Gerüchte:

ghost21: you do know theres going to be 2 new "armies" right to add to that list

Bram Gaunt: As far as I know "Traitor Legions" and "Holy Inquisition", that is.

ghost21ne is "warp" based , the other isnt marines
-i wish i could tell you it was enslavers but it isnt
-they both exist in fluff.... n thats all i can nod too
-i can asure you the legion dex will have alot of varation
really its not marines of any type
and why would umbra suck? really they wouldn't
-sigh.....
i meant the new army is not marines of any type spikey or non
im not talking about legions
-order (but marines thought they killed em)
-i only mean order as in they want to blat chaos
ps one person got right
edit it not squats
- no they just want to expand 40k beyond power armored dudes..
- its not interex

Mr Satan:I'm sure the hrud were meant to have been wiped out during the crusade?
Right Ghost? ---- Ghost21: that's correct

Ghost21: to clarify there is a traitor legion dex
there are also 2 other dexes one of chaos hateing dark orb worshiping subterainans

Sildani: So Hrud, Traitor Legions, and if Bram is right, Inquisition.

Glynn: You know what everyone has missed the obvious one here that could be the other Non-marine list that is a viable option....the Adeptus Mechanicus, there's been a lot of stuff about them in recent years popping up, including descriptions of their fighting forces the Skitarii...their not strictly speaking Imperial forces their Imperial Allies, there is the schism element to their armies as well and with the rumour that super heavies are going to come more into the main lists it would make sense for them to be there. ---- Ghost21: did people like codex imperialis? if so theres your answer, edit ive been here since portent i only post when i have relivant things to type or hints to drop
-there is a optional rule to restore movement values
taht rule discussion enough for ye?

vladsimpaler: If you hadn't posted this, I would have. Personally I just want the Company of the Chosen back. Maybe in a mono-Khorne book, haha --- Ghost21: expect extensive cult lists but not books, same with other legions
- a cult legion list is significantly different to a cult list .. if you catch my meaning
Grim Tuesday: Isn't the Hive Tyrant a character, and therefore not counted towards models with lost wounds for the purposes of abandon?
There are 9 chapters which turned to chaos, but I believe references to 8 are because Black Legion is considered the vanilla chaos force, and therefore wouldn't need to have units created or adapted specifically to fit its theme. ---- Ghost21: youd think that ... but ultrasmurphs have some narly units.... just saying

Lungboy: Genestealer-Cult list? --- Ghost21: eventually but expect it to be wd only

Ghost 21: honestly there will be a cult list that you pick n choose , one way will be genestealers the other chaos , or as far as i understand

not exactly a full list but close enough to please ppl (and i did say eventually)

the mystery release is stil sheduled for sept

6th ed is planned to last a good few years perhaps 8 ish

Re: Sechste Edition

So 26. Jun 2011, 11:04

Da alles Overpowered war konnte sich auch niemand über fehlende Balance beschweren.

Stimmt wenn alles Overpowerd ist ist es ja wieder gleichstark und damit perfekt gebalanced :thumbs:

Ansonsten bin ich von dem - wenn es denn so kommt - sehr begeistert. Gut eine Mission ist Öde, aber da kann man sich ja was einfallen lassen. FAlls alles so kommt und die FAQ's eine solche Form habe ist das vollkommen OK und schonmal ein deutlicher Schritt in die richtige Richtung

Re: Sechste Edition

So 26. Jun 2011, 11:24

Ich hoff auf alle fälle auf einen neuen Einheiten Typ, nämlich Flieger, die unterscheideung zwischen Hovern und fliegen ist sicher längst überfällig und wird durch viele neue modelle ja eigentlich verlangt (Valkyren, Vendetta, Sichelflügel-Jäger, Stormraven usw...). Bis jetzt gibts den Unterschied ja nur bei Apokalypse-Schlachten und entsprechend größeren modellen.
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